De beste manier om op de markt te brengen via sociale media en SEO

SEO Expert

Braden’s weg naar SEO-expertise was moeilijk. Als freelance redacteur en schrijver voor zijn hele leven, bevond SEO zich altijd aan de rand van zijn werk. Tegenwoordig is SEO echter zijn belangrijkste focus. Braden, samen met andere bekende SEO- en historische optimalisatie-experts bij HubSpot, hebben Aja Frost, Victor Pan en Amanda Sellers de handen ineengeslagen om een nieuw trainingssysteem te creëren genaamd The Definitive Guide to Getting Started in Search Engine Optimization. Ze delen hun ervaringen en adviseren over vele aspecten van zoekmachineoptimalisatie.

In dit artikel wordt onderzocht wat er nodig is om een professionele SEO expert te worden.

Braden raakte eind jaren 90 voor het eerst geïnteresseerd in SEO en werd aangetrokken door de drukte rond online marketing. Hij begon digitale marketing te studeren als onderdeel van zijn MBA aan Harvard University. Hij paste wat hij tijdens zijn studie had geleerd toe op zijn dagelijkse baan en heeft nu zijn digitale marketingvaardigheden omgezet in een winstgevend thuisbedrijf. De gids schetst Braden’s reis naar het bereiken van dit doel en schetst best practices voor SEO.

De sleutel om een SEO-expert te worden, is kennis en expertise. Braden’s studie van online marketing en zoekmachineoptimalisatie bracht hem bij veel verschillende onderwerpen, waaronder sociale media, blogs, SEO-basisprincipes, linkbuilding, socialemediamarketing, contentoptimalisatie en nog veel meer. De gids omvat alles, van het kiezen van een niche tot het opzetten van een blog tot het optimaliseren van uw website. Het beste van alles is dat de gids stapsgewijze handleidingen biedt voor het bereiken van de verschillende doelen die u mogelijk in gedachten heeft voor uw bedrijf, terwijl ook wordt beschreven wat als best practices voor uw specifieke branche worden beschouwd.

Braden neemt ook de voordelen van Twitter en YouTube onder de loep. Hij deelt de 10 belangrijkste redenen waarom deze twee marketingplatforms snel een van de beste manieren worden om online te adverteren. Het beste van alles is dat hij ook de beste manier onderzoekt om Facebook en Google+ te gebruiken om uw bedrijf verder te promoten. Of u nu nieuwe klanten wilt aantrekken of merkherkenning wilt opbouwen, de gids biedt de begeleiding die u nodig hebt om aan de slag te gaan.

Hoewel hij het onderwerp linkbuilding in zijn SEO-primer aansnijdt, besteedt Braden veel tijd aan het onderwerp contentoptimalisatie.

Contentoptimalisatie omvat het proces van het vinden van zoekwoorden die niet alleen populair zijn, maar ook relevant voor uw bedrijf. Zodra u deze zoekwoorden heeft gevonden, moet u de inhoud op uw website of blog optimaliseren, zodat deze zoekwoorden in de inhoud verschijnen. Als u niet zeker weet hoe u dit zelf moet doen, biedt de SEO-expert een diepgaand inzicht in hoe u inhoud kunt optimaliseren voor Google, Yahoo, Bing en andere grote zoekmachines. Het beste van alles is dat het eBook zelfs advies biedt over het maken van een backlink-opbouwstrategie waarvan is bewezen dat deze in combinatie met SEO werkt.

SEO heeft de manier waarop bedrijven communiceren op internet veranderd. Tegenwoordig is de meest succesvolle advertentiecampagne niet alleen een website. Het is eerder een zorgvuldig samengestelde campagne die socialemediamarketing, betaalde zoekmachineoptimalisatie en contentmarketing omvat. Als u uw bedrijf via internet wilt promoten, kunt u dit het beste doen door online aanwezig te zijn. Braden’s SEO-primer leert je hoe je een professionele website kunt maken waarmee je nieuwe consumenten kunt aantrekken en tegelijkertijd merkherkenning kunt opbouwen via backlinks en betrokkenheid bij sociale media. Nadat u uw website heeft gemaakt, is het belangrijk om de verschillende promotiemethoden te gebruiken om uw zichtbaarheid op internet te vergroten.

 

 

Vind meer info: Fellmedia SEO expert Nederland